Asiakastarinoita

"Tätä projektia oli niin kivaa tehdä!"

Case MyynninBoosteri -ohjelma

Tavoite:

  • Parempaa palvelua asiakkaalle. Kaikki myy!
  • Liikevaihtoa lisää 1M€ 2019 loppuun mennessä, katteen nosto

Vetoketjumalli:

  • Toimialajohto, aluepäälliköt, palvelusesimiehet ja palveluohjaajat

Metodit & Teemat:

  • Myynnin johtamisen valmennus, myyjien ryhmävalmennus ja lähisparraus
  • Mukana voimakas esimiesten osallistaminen jolloin opit jäivät toimipaikkaan
  • Prosessit ja seuranta iskuun, näkymät ja läpivalaistu prosessi.

Tulokset tarkemmin:

  • Kampanjaan osallistui n. 30 henkilöä, joista jokaiselle mahdollistettiin myynnin tekeminen
  • Molemmat tavoitteet saavutettiin ja ylitettiin jo 09/ 2019, 1,3M€ ja km. Kate yli tavoitteen
  • Ohjelma jatkuu, seuraavaksi mittaamme 12/ 2019
  • Investointi palautunut, tähän mennessä n. 126 kertaisesti

"Tavoite jännitti itseäkin, mutta se jännitys oli ihan turhaa tämän porukan kanssa. Ihan huippu tiimi ja mahtava tulos!”

”Minä ja tiimini koimme projektin Ylivertaistekijän kanssa erittäin myönteisenä."

1 Tarve & Tahtotila

”Lähtötilanteessa tulos oli miinusmerkkinen. Tavoitteena oli päästä plussalle positiivisen ilmapiirin kautta.”

2 Nykytila & Tuloskunto

”Kävimme läpi vahvuudet ja heikkoudet. Mietimme mitä spesiaalia meiltä löytyy kilpailijoihin verrattuna. Keskityimme löytämään henkilökohtaiset vahvuudet tiimistä.”

3 Diagnoosi & Resepti

”Esimiesten osalta käytettiin apuna henkilöarvioiden raportteja. Koin, että niistä oli paljon hyötyä yhteistyön kannalta. Koko tiimi oli muutoksessa mukana ja pääsi vaikuttamaan.

Teimme muutoksen ilon kautta ja innolla Erikan ja Klasun kanssa.”

4 Kehittäminen & Aika

”Sain henkisen ”luvan”  tehdä ne toimet jotka olivat välttämättömiä. Heikot lenkit karsittiin. Henkilöstö vaihtui ja vaihtoi itse. Saimme isäntäyrityksen kanssa sovittua uudet aukioloajat.”

5 Toimet ja jatkot

”Nykytilanteessa kaikki numerot / tunnusluvut ovat terveitä.
Tulos on noussut 16,7% edellisen vuoden lukuihin nähden.”

”ISO KIITOS teille Erika & Klasu!”

TERVEHDYTYSPROSESSI

Vetoketjumalli: Ketjupäällikkö, päälliköt ja esimiehet

Metodit: Coaching, henkilöarviot, ryhmävalmennus ja henkilöstön osallistaminen

Mukana voimakas esimiesten osallistaminen jolloin opit jäivät toimipaikkaan.

Tulokset tarkemmin:

  • Myyntikate oli 60% Nyt 70%
  • Henkilöstökulu oli 40% nyt 28%
  • Asiakastyytyväisyys oli n. 2,9 nyt 4,2 (NPS 1-5)
  • Prosessin aikana henkilöstöä vaihtui omalähtöisesti
  • Uusia ideoita ja arvoa asiakkaalle keksitään koko ajan, yhdessä
  • Ammattiylpeys ja into pursuavat lähes yli, osa henkilöistä haluaa siirtyä seuraavaan paikkaan ja tehdä saman.
  • Investointi palautui n. 35 kertaisest

Millainen on teidän tuloskuntonne?